SAMURAJ
Odrodzimy sie niczym Feniks...



Forum SAMURAJ Strona Główna EUROPA PIERWSZY PORADNIK
Obecny czas to Pon 20:20, 28 Kwi 2025

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
ponczek
Administrator



Dołączył: 14 Gru 2006
Posty: 82
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/234

Wto 16:39, 19 Cze 2007

Wiadomość
PIERWSZY PORADNIK
Dziś niesamowicie uhahała mnie radosna nowina że po pół roku spóźnienia w końcu doczekaliśmy się eropejskiej części na Isro, zamieszczam tutaj pare informacji odnośnie Europy i zachęcam do pisania swoich refleksji/spostrzeżeń i porad odnośnie gry europejczykiem.

A więc tak zasadniczą zmianą jak już większość z was wie będą europejskie lokacje npce postacie i skile, tworząc nową postać będziemy mogli wybrać chinola (jak dotychczas) poprzez kliknięcie statuetki lwa, bądź europejską postać klikając na szachowego konika. Będzie tam też wchodzić nam jaszczurka, która teraz pozostanie nie aktywnaa w przyszłości będziemy nią wybierali buddystów, i tu nasuwa się pytanie co wspólnego z historią buddy itp. ma jaszczurka? Otóż nic. Joymax od początku planował pewien schemat otóż podróżując z zachodu na wschód i na odwrót będziemy się spotykać z historycznymi lokacjami takimi jak pustynia Gobi (tam gdzie są golemy) pustynia taklamakan, Konstantynopol Itd. nawet moby są w miare oparte na miejscowe wierzenia jak Isyutaru, gobliny, lub też realistyczniejsze stworzenia z którymi "musieli" potykać się kupcy na jedwabnym szlaku jak skorpiony, spidery,,bugi ,będziemy mogli więc podzielić mape całego silka na [link widoczny dla zalogowanych] "realistyczne" jak: [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] Czy znane nam lokacje od chin po Tarim Basin, Mają one charakter historyczny i na terenie pierwszych 3 obojętnie jaką postacią będziemy grali na tych mobach do lvlu 40 będą nam wypadały europejskie itemy a od 'słomiaków' do red scorpionów będą wypadać jak dotychczas chińskie itemy. Te pierwsze 6 deegre broni i ubrań w tym również koni i kameli są oparte historycznie.
2-gą kategorią lokacji są tereny wspólne od 40 lvl są to Hotan Karakoram i Taklamakan, a przy tym updacie możliwe także że West Asia w którym będą moby od 70 do 90 lvlu, na ich terenie itemy mają dropić 1,5 raza częściej niż dotychczas ale będą wypadać zarówno europejskie jak i chińskie bronie i ubiory.
one są oparte głownie na tamtelszych wierzeniach np. o zaginionym mieście karakoram.

Razem z tymi lokacjami wejdą kolejne unique'i:
-Cerberus na 24 lvl respawnujący się najczęściej w pobliżu świątyni jupitera i na terenie zajętym przez cyklopy. Przyzwa on kiklopy na 14-16 lvl a także muszelki na 20-tym którymś.
-Capitan Ivy na 30 lvl przyzywa on elite centaurów.
-Main shaitan na 90 lvlu przyzywa 'koziołki'
-I oczywiście mój ulubieniec ROC na 100lvl ma jedynie
100 000 000 hp i jak tupnie nóżką to gwarantuje zgon na miejscu. LINK

Co do gry europejską postacią:
Różni się ona znacznie od gry chinolem, chodzi w niej głównie o gre zespołową (potowanie co 20 sekund więc samemu daleko nie zajedziesz) klasy zą podzielone na 3 kategorie można je nazwać liniami frontu:
1 linia to full strenci warrior i rogue warior ma na celu przejmować uderzenia i tankować moby na siebie, roque powinien chronić pozostałych uczestników Party przed mobami ma on skile ściągające na siebie atakujące moby.
2 linia to wizard i warlock full int oni mają za zadanie zadawać jak największy damage szczególnie wizzard który posl€guje się magią ognia ziemi wody i elektryczności, jeśli graliście nukerem i uważacie że wasz spearowiec full int puszczając komete zadaje duży damage... to się mylicie. Wizard ma wielokrotnie większy dam, ale nie wiele zdziała bez kleryka uzupełniającego jego HP,
warlock z kolei zadaje niesamowitą ilość statusów i 'blokuje' ataki. I ciekawe skile jak niewidzialność albo zrobienie 'maski' z moba i przebranie się np za słomiaka.
3 linia bez której europejskie party nie ma wiele szans to buferzy, klerycy i bardowie, kleryk uzdrawia, resuje i dodaje innym buffy jak dodatkowy str i int którego może dodać naprawde dużo np. na podajże 25 lvlu dodaje już każdemu po 27 str, o ile kleryk jest od HP bard jest od MP uzupełnia mp głównie 2-giej linii.
*Przy wyborze postaci pierwsze 3 bronie są dla wariora:
-One handed sword (sword i tarcza odpowiednik chińskiego bladera)
-Two handed sword (miecz dwuręczny)
-Dual Axe (2 topory (nawet fajne kombosy są potem:))

Kolejne 2 dla roque:
-Dagger (sztylety)
-Kusza (Uwaga naboje są osobno do chińskiego łuku i europejskiej kuszy(bełty))

Potem jest:
Laska-dla wizarda (staff)
Różdżka-dla warlocka (warlock rod)
Harfa-dla barda (harp)
i Berło dla kleryka (Cleric rod)

Dojdzie też nowy rodzaj pigułek jest on po to żeby odkryć roque, który użył skila na niewidzialność

Nowe Pety dostępne w Item Mallu:
-Ptak: pet atakujący podobnie jak wilk.
-Słoń: TRansport do karawan tani ale jednorazowego użytku ma zylion HP
-Struś: Transport zwykły jak np ironclad reszta j/w

Ciąg Dalszy MOŻE Nastąpi

AUTOR: _Anonymous_


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty ponczek

Autor
Grzechu




Dołączył: 29 Cze 2007
Posty: 2
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/234

Pon 19:59, 23 Lip 2007

Wiadomość
kilku rzeczy zabrakło, - nie tylko rouge potrafi znikać - wizz też ma kilka ciekawych skili warto dodać, że hybrydy nie mają zupełnie sensu, tak samo jak full str z laską wizza itd, no i warto wspomnieć , że wymaksowane skile z jednego drzewka kosztują nieporównanie mniej niż u chinoli Razz

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty Grzechu

Autor
krzysiu_pl




Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/234

Wto 9:10, 07 Sie 2007

Wiadomość
wiem że troche późno ale może sie jeszcze przyda Smile

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty krzysiu_pl

Autor
krzysiu_pl




Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/234

Wto 9:12, 07 Sie 2007

Wiadomość
kurcze nie umie wysłać Sad

Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty krzysiu_pl

Autor
krzysiu_pl




Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/234

Wto 9:14, 07 Sie 2007

Wiadomość
poradnik postaci w chinach i europie skopiowany ze strony [link widoczny dla zalogowanych]

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzysiu_pl dnia Wto 9:18, 07 Sie 2007, w całości zmieniany 1 raz
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty krzysiu_pl

Autor
krzysiu_pl




Dołączył: 12 Kwi 2007
Posty: 6
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/234

Wto 9:14, 07 Sie 2007

Wiadomość
Poradnik "Jaką postać stworzyć, czyli buildy"


Chiny

W Chinach, można podzielić postacie na dwa sposoby, na sposób rozdawania atrybutów i rodzaj używanej broni.
Wybór builidu jest jedną z najważniejszych decyzji w SRO. Jego dobre wybranie jest kluczem do sukcesu, czyli podbicia świata SilkRoada ^^.

Atrybuty:

Full STR - Postać inwestująca tylko w STR - Charakteryzuje się dużą ilością życia i obrony fizycznej. Ma mało many, a jej ataki bazują na atakach fizycznych. Postać, którą najłatwiej się gra. Jest w stanie wytrzymać atak kilku przeciwników na raz, ale posiada stosunkowo małe obrażenia.

Full INT - Postać inwestująca tyko w INT - Ma dużo many i obrony magicznej. Niestety nie wiele życia a jej ataki bazują na obrażeniach magicznych. Dobrze rozwinięta jest mordercza, ale przy kilku przeciwnikach ma duże problemy. Ma duże obrażenia z ataków dystansowych (nuki) i szybko się nią zdobywa poziomy.

Hybryda - Postać inwestująca w STR i INT - Postać najbardziej zbalansowana. Ma zrównoważone wszystkie statystyki, w tym zarówno obrone jak i atak, co może być jej zaletą, jak i wadą, zależy to od tego jak ją rozwiniesz. Postać może być skomplikowana dla nowych graczy, w rękach tych doświadczonych, mordercza.

Broń:

Blade - Ostrze - Broń bazująca na atakach fizycznych, posiada szybkie ataki, lecz małe obrażenia. Szybkie ataki mogą pomóc w wbiciu negatywnego statusu. W połączeniu z tarczą, postać używająca tej broni ma dużą obronę, lecz najmniejsze obrażenia ze wszystkich postaci. Posiada skille, na atak dystansowy, lecz nie są to duże obrażenia.

Sword - Miecz - Broń bazująca na atakach magicznych, tak jak blade, szybko atakuje, lecz sam z siebie ma niskie obrażenia, jednak w połączeniu z Full INT i jego imbue, ma duże obrażenia. Tak jak blade, posiada skille dystansowe, lecz puźniej one są zastąpiane nukami (czary) Dodatkowa tarcza zwiększa nam obronę.

Glavia - Glewia - Broń bazująca na atakach fizycznych, wolne ciosy, ale większe obrażenia. Jest dwuręczna, więc o tarczy zapomnijcie, ale na szczęście ma skill zwiększający nam troszkę HP.

Spear - Włócznia - Broń bazująca na atakach magicznych, tak jak glavia, wolniejsze ataki za cenę większych obrażeń. Też dwuręczna.

Bow - Łuk - Bazuje na atakach fizycznych. Atakuje z daleka, lecz posiada niższe obrażenia, i wolniejsze ataki.

Blade i Sword ma takie same skille (umiejętności), tak samo jak i Spear i Glavia.

Builid robimy wybierając jedną z broni i sposób rozdawania atrybutów.
Tutaj znajdziecie przykładowe builidy:
[link widoczny dla zalogowanych]

Europa:

W Europie, dzielimy postaci na klasy. Klasom jest wszystko podporządkowane, to jaką wybierzemy, zadecyduje też jaką będziemy walczyć bronią i jak rozwijać postać.
Europejczycy mają sześć klas, oto one:

Warrior
Typowy wojownik. Ma ataki fizyczne, korzysta z jednoręcznego i dwuręcznego miecza, lub dwóch toporów. Może nosić ciężką i lekką zbroję, oraz używać tarczy z połączeniem z jednoręcznym mieczem. Ma przydatne "okrzyki" dzięki, którym może wzmacniać siebie i towarzyszy, umie też prowokować potwory, aby go zaatakowały. W drużynie, zajmuje się tankowaniem mobów i ich prowokacją.

Rouge
Łotrzyk. Ataki fizyczne, za pomocą sztyletów, bądź kuszy. Nosi średni pancerz. Ma bardzo ciekawą umiejętność tworzenia zwoji przemiany, dzięki którym możemy stać się na chwilkę potworem. Umie, też zatruwać własną broń. W drużynie, stanowi wsparcie dla wojowników i magów.

Wizzard
Mag, opierający swoje obrażenia na inteligencji. Korzysta z kostutu i szaty (garment). jego mastery, obejmuje wszystkie cztery żywioły, ziemi, lodu, ognia i błyskawicy. Ma bardzo dużo czarów obszarowych, może zamrażać, podpalać itp. Posiada też odpowiednik Chińskiego fantoma. Ma buff, zwiększający znacznie obrażenia, lecz zminiejszający o 50% życie. W drużynie zajmuje się niszczeniem mobów, jego ogromne obrażenia, niestety, powoduję nikłą ilość życia, i bezradność z większą zgrają niegodziwców.

Warlock
Odpowiednik złego maga, obrażenia opiera na inteligencji. Używa różdżki czarnoksiężnika z tarczą i szaty. Jego moc opiera się na zaklinaniu wrogów. Potrafi on zatruwać, osłabiać, opętać i całą resztę innych klątw. Dzięki specjalnej umiejętności, potrafi się leczyć, kosztem wroga. W drużynie są pomocni w walce z silniejszym wrogiem.

Cleric
Kleryk, bazuje na inteligencji. Włada różdżka kleryka z tarczą, oraz szatą bądź lekką zbroją. Zajmuje się leczeniem, zdejmowaniem negatywnych statusów i wzmacnianiem towarzyszy, posiada też czary ofensywne, większość słabych, lecz jeden potężny. Niezbędny w drużynie.

Bard
Grajek, opierający się na inteligencji. Nosi szatę i lirę. Wzmacnia toważyszy dzięki swym czarom, a także potrafi przywracać manę. Bez większego znaczenia w party, ale się przydaje.


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty krzysiu_pl

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum SAMURAJ Strona GłównaEUROPAPIERWSZY PORADNIK
Obecny czas to Pon 20:20, 28 Kwi 2025
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin